Drukuj

 

Edukacja polonistyczna w kl. III


Uczniowie wykonali zadanie opublikowane na platformie Classroom . To zadanie miało charakter krótkiego testu sporządzonego przez nauczyciela z użyciem formularza Blank Quiz dostępnego w pakiecie narzędzi usługi Google.
Wyjaśnienie: Treści zadań kierowanych do uczniów wyeksponowano pogrubioną czcionką, natomiast przykładowe odpowiedzi uczniów zaznaczono niebieskim kolorem.

 

"Brzydkie kaczątko"

Instrukcja dla ucznia: Zaznacz jedną, Twoim zdaniem poprawną odpowiedź.

Kim jest brzydkie kaczątko?Z jaką prośbą zwróciło się brzydkie kaczątko do łabędzi?

Jak kończą się losy kaczątka?

Gdzie rozgrywały się wydarzenia? 

- małym łabędziem, który przypadkiem znalazł się na wiejskim podwórku

- małą gąską, która przypadkiem trafiła na podwórko

- małą kaczką, która straciła skrzydełko w wyniku wypadku na podwórku

- małym ptaszkiem, które przygarnęła gospodyni

- chciało, aby go przygarnęły

- chciało, aby go nakarmiły

- chciało, aby go zabiły

- chciało znaleźć drogę do domu

- kaczątko stało się pięknym łabędziem i przyłączyło się do stada w parku

- kaczątko umarło w samotności

- kaczątko stało się pięknym łabędziem i z zazdrości zostało zabite

- kaczątko stało się pięknym łabędziem i odleciało szukać swojej prawdziwej rodziny

- w pewnej zagrodzie, nad jeziorem, w chacie gospodyni oraz wieśniaka

- nad jeziorem, w lesie i w pewnej gospodzie

- w pewnej gospodzie, nad rzeką i nad jeziorem

- w pewnej zagrodzie, w lesie i nad jeziorem

Dlaczego brzydkie kaczątko zostało wyrzucone z domu wieśniaka?W jakim innym utworze występuje takie „brzydkie kaczątko”?Jak brzydkie kaczątko było traktowane na podwórku?Czym objawia się nietolerancja?

- brzydkie kaczątko samo uciekło

- narobiło wiele szkód

- domownicy nie mogli znieść jego brzydoty

- dokuczało innym ptakom

- „Dziewczynka z zapałkami”

- „Ania z Zielonego wzgórza”

- „Calineczka”

- „Czerwony Kapturek”

- było wyśmiewane i poniżane z powodu wyglądu

- budziło odrazę, a równocześnie współczucie

- nikt go nie lubił ze względu na złe zachowanie

- było uwielbiane przez wszystkich

- ciągłym wykorzystywaniem innych ludzi

- brakiem sympatii do ludzi

- brakiem szacunku dla osób, które różnią się od ogółu

- akceptowaniem cudzych poglądów, upodobań

  

Edukacja przyrodnicza:


Temat lekcji: Krajobraz wczoraj i dziś
Pytanie nauczyciela „Czy podobała Ci się lekcja? Jeśli tak, to dlaczego?"

Przykładowe odpowiedzi kilku uczniów:

 
Inny przykład informacji zwrotnej od ucznia dotyczącej lekcji: Krajobraz wczoraj i dziś udzielony za pomocą formularza Blank Quiz

  1. Z dzisiejszej lekcji zapamiętałem/łam....Jak Pułtusk wyglądał 40,60 lat temu

  2. Na dzisiejszej lekcji najciekawsze dla mnie było ....Jak Pułtusk wyglądał po wojnie . Legenda jak Tusk był Pułtuskiem

  3. Dodaj własną opinię: Lekcja była interesująca.

Poniżej zrzut strony potwierdzający komunikację nauczyciela i uczniów odnoście podanego tematu lekcji.

 zrzut4

 

 

Edukacja społeczna


Temat lekcji „Czy można odmienić los człowieka?”

Zrzut strony z aplikacji Classroom zawierający treść pytania kierowanego do uczniów.

 zrzut1


Na pytanie problemowe: W jaki sposób możemy pomagać osobom będącym w potrzebie? uczniowie udzielili bardzo ciekawych, wyczerpujących i przemyślanych odpowiedzi.

Dla przykładu kilka z nich:

Konrad M. 12 grudnia 2019 Osobom będącym w potrzebie możemy pomóc w następujący sposób:
- kupić im coś do jedzenia i picia
- zaprosić na święta osobę samotną
- zainteresować się taką osobą
- zaoferować jej swoją pomoc
- można jej dać pieniądze
- można brać udział w akcjach charytatywnych i wspierać fundacje, które pomagają takim osobom
Maciej O. 11 grudnia 2019 Dobro wraca, więc należy pomagać tym którzy tej pomocy potrzebują.
Brać udział w akcjach charytatywnych.
Praca na rzecz fundacji, wspieranie finansowe .
Działanie na rzecz osób najbardziej potrzebujących w naszym otoczeniu.
Zainteresowanie drugą osobą, zaprosić na święta osoby samotne.
Akcja pomocy na rzecz domów dziecka, domów seniora i schronisk dla zwierząt.
Daniil P. 15 kwietnia 2020 Pomoc potrzebującym może być nie tylko finansowo, ale także fizycznie. Na przykład biednym ludziom daj rzeczy, które nosiłeś, ale teraz nie potrzebujesz ich, ani innych artykułów gospodarstwa domowego. Można zaoferować opiekę nad osobami starszymi w domu opieki lub innej pracy. W potrzebie pomocy są również domy dziecka, które z radością przyjmą dostawę ubrań dla dzieci, zabawek, ubrań, różnych produktów higieny dziecięcej itp.. Często dorośli zbierają darowiznę na leczenie chorego dziecka, które potrzebuje kosztownej operacji. Potrzebować pomocy mogą starcy, którzy będą zadowoleni, jeśli posprzątasz w ich domu, przyniesiesz im produkty ze sklepu i po prostu porozmawiasz z nimi szczerze.
Lena P. 15 grudnia 2019 Osobom będącym w potrzebie możemy pomagać na różne sposoby. Możemy pomóc np.: przynosząc zakupy ze sklepu, pomagając w sprzątaniu, opiekując się zwierzętami. Możemy pomagać materialnie ofiarowując pieniądze lub dary np. jedzenie, ubrania, środki czystości itp.
Julita S. 16 grudnia 2019 Możemy pomagać np. osobom starszym i samotnym poprzez spędzanie z nimi czasu i przy codziennych czynnościach. Możemy też pomagać osobom biednym i brać udział w zbiórkach żywności, odzieży.


Zrzut strony internetowej z Classroom-u zawierający kilka przytoczonych powyżej wypowiedzi uczniów.

zrzut3

 

 

Przykład dotyczący edukacji przyrodniczej – klasa III
Temat lekcji: Słuch.Pytanie kierowane do uczniów: Co nam daje słuch?Przykładowe hipotezy uczniów:

 

Ewa B. 7 listopada 2019 Słuch to jeden z pięciu podstawowych zmysłów. Dzięki zmysłowi słuchu porozumiewamy się. Dzięki temu, że słyszymy jesteśmy bezpieczniejsi. Pozwala na relaks. Umożliwia nam naukę. Umożliwia komunikację między ludźmi. Daje możliwość odbioru świata za pomocą dźwięków.
Kacper Ch. 12 listopada 2019 Dzięki niemu porozumiewamy się, poznajemy świat, relaksujemy się.

Michał, 7 listopada 2019

Dzięki zmysłowi słuchu porozumiewamy się. Dzięki temu, że słyszymy jesteśmy bezpieczniejsi. Słuch pozwala na relaks (muzyka), słuchanie odgłosów przyrody. Umożliwia nam naukę. Umożliwia komunikację między ludźmi. Daje możliwość odbioru świata za pomocą dźwięków.