• Bom
  • Powrót do...przyszłości
    Powrót do...przyszłości

    Niby wszystko jest jak dawniej, niby działamy jak kiedyś, ale...nieustająco pamiętamy, że pandemia potrafi wywrócić nasze życie do góry nogami. W czasie edukacji zdalnej popełniliśmy sporo błędów, ale też odkryliśmy mnóstwo możliwości, które warto zaadaptować w każdej rzeczywistości. Jakie to możliwości? O tym w najnowszym numerze Metritum!

    Czytaj więcej

  • Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021
    Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021

    Minister Edukacji Narodowej ustalił kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022.

    Czytaj więcej...

  • Mazowieckie Barwy Wolontariatu
    Mazowieckie Barwy Wolontariatu

    Zarząd Województwa Mazowieckiego ogłosił XI edycję konkursu ”Mazowieckie Barwy Wolontariatu”. Zgłoszenia do 30 września.

    Czytaj więcej

  • Zaszczep się wiedzą o szczepieniach
    Zaszczep się wiedzą o szczepieniach

    Propozycje zajęć z profilaktyki chorób zakaźnych dla uczniów przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych

    Czytaj więcej...
  • Projekt grantowy: Zdolni zdalnie – edukacja zdalna w przedszkolu i szkole – zapraszamy!
    Projekt grantowy: Zdolni zdalnie – edukacja zdalna w przedszkolu i szkole – zapraszamy!

    Jak prowadzić zajęcia zdalne w przedszkolu lub szkole? Jeśli chcesz wiedzieć więcej, dołącz do naszego projektu. Zapisy już wystartowały! Zapraszamy!

    Czytaj więcej

  • Projekt Lekcja: Enter - zapraszamy!
    Projekt Lekcja: Enter - zapraszamy!

    W ramach proponowanych szkoleń uczestnicy podniosą swoje kompetencje cyfrowe w zakresie korzystania z dostępnych e-zasobów, ich modyfikacji oraz tworzenia własnych, rozwiną kompetencje metodyczne w zakresie korzystania z aktywnych metod nauczania, w szczególności metod wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK), typu odwrócona lekcja czy webquest.

    Czytaj więcej...

  • Warcaby w mazowieckich szkołach
    Warcaby w mazowieckich szkołach

    Już za chwilę projekt "Warcaby w mazowieckiej szkole" wystartuje na całym Mazowszu. O szczegółach na antenie Radia Płock opowiada Damian Reszka, Prezes Polskiego Związku Warcabowego. Zapraszamy!

    Czytaj więcej...
  • Konkurs InstaLogik III edycja 2021/22
    Konkurs InstaLogik III edycja 2021/22

    InstaLogik to popularyzatorski konkurs matematyczno-informatyczny dla uczniów klas 4-8 SP. Konkurs realizowany jest w całości on-line. Adresowany jest do wszystkich uczniów zainteresowanych zagadkami logicznymi, matematyką, do tych, którzy interesują się programowaniem lub chcieliby postawić w programowaniu pierwsze samodzielne kroki.

    Czytaj więcej

A A

 I. Podstawa prawna określająca zasady powierzania zadań doradcom metodycznym

Zasady powierzania zadań doradcy metodycznego określa rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 września 2016 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli /Dz. U. z 2016 poz. 1591

 

II. Kwalifikacje wymagane od kandydatów

Zgodnie z tym rozporządzeniem doradcą metodycznym może być nauczyciel z odpowiednimi kwalifikacjami, posiadający stopień nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego z co najmniej pięcioletnim stażem pracy pedagogicznej, zatrudniony w publicznej szkole lub publicznej placówce. Zadania doradcy metodycznego powinny być zgodne z nauczanym przedmiotem oraz typem szkoły, w której jest zatrudniony.

 

III. Tryb powierzania zadań doradcy metodycznego

Zadania doradcy metodycznego powierza organ prowadzący publiczną szkołę lub placówkę w uzgodnieniu z dyrektorem szkoły lub placówki, w której nauczyciel jest zatrudniony, po uzyskaniu opinii dyrektora właściwej placówki doskonalenia.

 

IV. Model nauczyciela doradcy metodycznego – kompetencje, umiejętności, cechy osobowościowe


Doradca metodyczny to nauczyciel udzielający pomocy nauczycielom szkół i placówek oświatowo - wychowawczych, w szczególności nauczycielom rozpoczynającym pracę, w formie bezpośredniego wsparcia ich rozwoju oraz doskonalenia zawodowego.

 

Kompetencje zawodowe:
• merytoryczne (specjalista w swojej dziedzinie),
• metodyczne (stosuje w praktyce szkolnej nowe metody i techniki pracy z uczniem),
• wychowawcze (pokonuje trudności wychowawcze na terenie szkoły i poza nią).

 Umiejętności:
• organizacyjne (tworzenie bogatego warsztatu pracy, projektowanie, planowanie, realizowanie i ewaluowanie działań edukacyjnych),
• komunikacyjne (budowanie relacji międzyludzkich, dialogu i zaufania),
• pracy z dorosłymi (znajomość metodyki pracy z dorosłymi),
• szkoleniowe (prowadzenie kursów, warsztatów).

 Cechy osobowościowe:
• twórczy,
• poszukujący,
• dyspozycyjny,
• odpowiedzialny,
• refleksyjny praktyk,
• inicjator działań edukacyjnych,
• wysoka kultura osobista.

IKONY OFERTA online3

Czym się zajmujemy