• Radomska Akademia Dyrektora
    Radomska Akademia Dyrektora

    Szanowni Państwo,

    uprzejmie informujemy, że w roku szkolnym 2021/2022 startuje druga edycja Radomskiej Akademii Dyrektora.

    Tym razem uczestnicy zostaną podzieleni na dwie grupy.

    Grupę, która po raz pierwszy bierze udział w akademii i tych, którzy kontynuują udział w naszym przedsięwzięciu.

    Projekt skierowany jest do wszystkich zainteresowanych z terenu subregionu radomskiego (powiaty białobrzeski, grójecki, kozienicki, zwoleński, lipski, szydłowiecki, przysuski, radomski i miasto Radom).

     

     

    Koszt:

    a) udział w RAD: 500 zł od uczestnika (niezależnie od grupy)

    b) udział w RAD + wyjazd studyjny: 1000zł od uczestnika

     

    Liczba miejsc jest jak zawsze ograniczona. Decyduje formularz rekrutacyjny i kolejność zgłoszeń.

     

    Link do zapisu: ZAPISZ SIĘ TUTAJ

     

    W przypadku pytań prosimy o kontakt z:

    Cezary Ziembicki - cezary.ziembicki@mscdn.edu.pl

    Łukasz Molenda - lukasz.molenda@mscdn.edu.pl

     

     

    Czym jest Radomska Akademia Dyrektora?

    Radomska Akademia Dyrektora to wieloletni kurs doskonalący tworzony we współpracy z Wydziałem Edukacji Urzędu Miejskiego w Radomiu mający na celu:

    1. podniesienie kompetencji zawodowych nauczycieli, wicedyrektorów i dyrektorów szkół i placówek oświatowych w zakresie współpracy i kierowania szkołą/placówką oświatową
    2. wzajemną wymianę doświadczeń oraz prezentację dobrych praktyk
    3. przygotowanie kandydatów do pełnienia funkcji kierowniczych w szkołach i placówkach oświatowych.

     

    O jakich sprawach będziemy mówić na Akademii?


    Poziom A (nauczyciele, wicedyrektorzy, dyrektorzy na początku kadencji, którzy nie uczestniczyli w akademii)
    1. Przygotowanie i efektywne wdrażanie zmiany w pracy szkoły.
    2. Savoir vivre i zachowanie profesjonalnego nauczyciela i dyrektora.
    3. Decyzje dyrektora szkoły.
    4. Sztuka komunikacji i budowanie zespołu.
    5. IT w pracy nauczyciela i zarządzania szkołą.
    6. Lider, coach, przywódca – współczesne role nauczyciela i dyrektora szkoły.

    Poziom B ( dyrektorzy i wicedyrektorzy, absolwenci poprzednich edycji)
    1. Rozwiązywanie złożonych problemów;
    2. Prawo oświatowe w praktyce szkolnej;
    3. Wykorzystanie technologii IT, monitorowanie i kontrola;
    4. Rozwój osobisty i zawodowy dyrektora i pracowników szkoły/placówki oświatowej;
    5. Innowacje i eksperymenty w szkole – wizyta studyjna;
    6. Zewnętrzne źródła finansowania działalności szkół/placówek oświatowych.

    Treści kształcenia:

    Poziom A

    Moduł 1. Przygotowanie i efektywne wdrażanie zmiany w pracy szkoły:
    - Czym jest zmiana w pracy szkoły?
    - Samodzielne i zespołowe tworzenie zmiany w pracy szkoły;
    - Wdrażanie zmiany w pracy szkoły i jej rola w funkcjonowaniu szkoły.

    Moduł 2. Savoir vivre i zachowanie profesjonalnego nauczyciela i dyrektora:
    - Jak cię widzą, tak cię piszą – co ma wspólnego popularne powiedzenie z pracą nauczyciela i dyrektora;
    - Jak się ubrać? Jak zachować? Co mówić? w różnych zawodowych sytuacjach;
    - Profesjonalizm na co dzień, czyli kiedy można „wrzucić na luz”.

    Moduł 3. Decyzje dyrektora szkoły:
    - Decyzje administracyjne i porządkowe dyrektora szkoły;
    - Co jest potrzebne do podjęcia decyzji?
    - Decyzje w sytuacjach kryzysowych i nagłych.

    Moduł 4. Sztuka komunikacji i budowanie zespołu:
    - Komunikacja werbalna i niewerbalna;
    - Jak się komunikować by rozumieć się wzajemnie?
    - Budowanie zespołu a kultura organizacyjna szkoły.

    Moduł 5. IT w pracy nauczyciela i zarządzaniu szkołą:
    - Technologie IT dedykowane dla edukacji;
    - Sposoby wykorzystania technologii IT w nauczaniu zdalnym i zarządzaniu szkołą;
    - Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne;
    - Rozwój IT a przyszłość szkoły.

    Moduł 6. Lider, coach, przywódca – współczesne role nauczyciela i dyrektora szkoły:
    - Tradycyjny wizerunek nauczyciela i dyrektora szkoły;
    - Role nauczyciela i dyrektora we współczesnej szkole;
    - Jakich ról od nauczyciela i dyrektora będzie wymagała zmieniająca się szkoła?

    Poziom B
    Moduł 1. Rozwiazywanie złożonych problemów w szkole /placówce oświatowej:
    - Nowe wyzwania w pracy szkoły/placówki oświatowej - podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa;
    - Rozumowanie, rozwiązywanie problemów, ideacja;
    - Wykrywanie i identyfikacja problemów;
    - Analiza systemowa i ewaluacja.

     Moduł 2. Prawo oświatowe w praktyce szkolnej:
    - Polityka kadrowa dyrektora szkoły/placówki oświatowej;
    - Zmiany w ustawie – Karta Nauczyciela i aktach wykonawczych;
    - Zmiany w ustawie – Prawo oświatowe i aktach wykonawczych;
    - Ocena pracy nauczyciela i dyrektora szkoły;
    - Statut szkoły/placówki oświatowej.

    Moduł 3. Wykorzystanie technologii, monitorowanie i kontrola:
    - nauczanie zdalne, dobór i wykorzystanie programów i aplikacji do zaistniałych potrzeb;
    - monitorowanie i kontrola z wykorzystaniem TI;
    - dobór i budowa infrastruktury teleinformatycznej;
    - ochrona danych osobowych;
    - roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne;
    - bezpieczeństwo w sieci szkolnej i Internecie .

    Moduł 4. Rozwój osobisty i zawodowy dyrektora i pracowników szkoły/placówki oświatowej:
    - Sztuka zarządzania oświatą, wybrane problemy przywództwa;
    -  Myślenie analityczne, krytyczne, innowacyjne i analiza;
    -  Odporność na stres i elastyczność;
    -  Ewaluacja pracy własnej;
    -  Awans zawodowy dyrektora szkoły/placówki oświatowej.

    Moduł 5. Innowacje i eksperymenty w szkole – wizyta studyjna:
    -  Wykorzystywanie w pracy i rozwoju szkół wyników badań zewnętrznych;
    -  Innowacje i eksperymenty pedagogiczne;
    -  Innowacje i eksperymenty organizacyjne;
    - Kierowanie zmianą.

    Moduł 6. Finanse w szkole. Zewnętrzne źródła finansowania w działalności oświaty.
    -  Dysponowanie środkami publicznymi;
    -  Odpowiedzialność finansowa dyrektora szkoły/placówki oświatowej;
    -  Kontrola zarządcza w szkole/placówce oświatowej;
    -  Zamówienia publiczne;
    -  Pozyskiwanie środków na projekty edukacyjne z funduszy UE.

     

     

    Czytaj więcej...
  • Powrót do... przyszłości
    Powrót do... przyszłości

    Niby wszystko jest jak dawniej, niby działamy jak kiedyś, ale...nieustająco pamiętamy, że pandemia potrafi wywrócić nasze życie do góry nogami. W czasie edukacji zdalnej popełniliśmy sporo błędów, ale też odkryliśmy mnóstwo możliwości, które warto zaadaptować w każdej rzeczywistości. Jakie to możliwości? O tym w najnowszym numerze Metritum!

    Czytaj więcej

  • Wsparcie uczniów w powrocie do szkół – materiały edukacyjne
    Wsparcie uczniów w powrocie do szkół – materiały edukacyjne

    Zachęcamy do skorzystania z wykazu materiałów edukacyjnych przygotowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Zawiera on publikacje i poradniki dla nauczycieli, dyrektorów szkół oraz rodziców. Materiały te będą pomocne w pracy z dziećmi i młodzieżą po długotrwałym okresie nauki zdalnej.

    Wykaz materiałów edukacyjnych
    Aby wesprzeć uczniów, nauczycieli i rodziców w powrocie do stacjonarnej nauki w szkołach i placówkach, Ministerstwo Edukacji i Nauki przygotowało wykaz pomocnych materiałów edukacyjnych. Będę one wsparciem w pracy z dziećmi i młodzieżą po długotrwałym okresie kształcenia na odległość oraz trudną sytuacją pandemiczną. Wśród materiałów dostępnych na stronach internetowych MEiN, ORE i kuratoriów oświaty znalazły się m.in. publikacje i poradniki.

    Zachęcamy do korzystania z materiałów. Są one dostępne na stronie

     

    Czytaj więcej...
  • Projekt Lekcja: Enter - zapraszamy!
    Projekt Lekcja: Enter - zapraszamy!

    W ramach proponowanych szkoleń uczestnicy podniosą swoje kompetencje cyfrowe w zakresie korzystania z dostępnych e-zasobów, ich modyfikacji oraz tworzenia własnych, rozwiną kompetencje metodyczne w zakresie korzystania z aktywnych metod nauczania, w szczególności metod wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK), typu odwrócona lekcja czy webquest.

    Czytaj więcej...

  • Projekt grantowy: Zdolni zdalnie – edukacja zdalna w przedszkolu i szkole – zapraszamy!
    Projekt grantowy: Zdolni zdalnie – edukacja zdalna w przedszkolu i szkole – zapraszamy!

    Jak prowadzić zajęcia zdalne w przedszkolu lub szkole? Jeśli chcesz wiedzieć więcej, dołącz do naszego projektu. Szczegóły już wkrótce!

    Czytaj więcej...
  • Mazowieckie Barwy Wolontariatu
    Mazowieckie Barwy Wolontariatu

    Marszałek Województwa Mazowieckiego zaprasza wolontariuszy, grupy wolontariuszy lub rodziny, które wspólnie podejmują działania społeczne, do udziału w konkursie „Mazowieckie Barwy Wolontariatu”. Termin zgłaszana kandydatów do 20 września 2019 r.

    Czytaj więcej...
  • Zaszczep się wiedzą o szczepieniach
    Zaszczep się wiedzą o szczepieniach

    Propozycje zajęć z profilaktyki chorób zakaźnych dla uczniów przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych

    Czytaj więcej...
  •       Portal konsument.edu.pl
    Portal konsument.edu.pl
    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stworzył nowoczesne narzędzie edukacyjne – bezpłatny portal www.konsument.edu.pl - symulator portalu społecznościowego, na którym użytkownik może doświadczyć 10 realnie spotykanych w sieci zagrożeń, m.in. wyłudzenie kodu BLIK, kradzież tożsamości, inwestycje alternatywne, system typu piramida finansowa czy oszustwo zakupowe.
    Czytaj więcej...
  • Cyfrowa biblioteka dla uczniów i studentów
    Cyfrowa biblioteka dla uczniów i studentów

    Audiobooki lektur i klasyki literatury, a także publikacje i artykuły z czasopism naukowych są już dostępne online oraz do pobrania i wykorzystania na komputerach i urządzeniach mobilnych.Cyfrowa biblioteka została otwarta w ramach Priorytetu 4 Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.

    Czytaj więcej...

A A